Als Business coach richt ik me vooral op coaches die een succesvolle business willen en een goede marketing strategie hebben hoort daarbij!

Waar ik een enorme fan van ben is allereerst dat je marketing gaat zien als een helpende hand uitsteken. Ik zie vaak dat veel onderneemsters moeite hebben met marketing, omdat ze het idee hebben dat er niemand op ze zit te wachten of dat ze niet als zo’n verkoper aan de deur willen overkomen.

En als je dat denkt – dan is dat iets wat je mag veranderen in je mindset, want in the end hebben de ondernemers met de meeste omzet de beste marketing. Ze hebben het vaak over het aanbod wat ze hebben, de resultaten daarin en hoe jij die resultaten, als klant, kunt behalen.

Hieronder 3 tips voor een goede Marketing.

Tip 1: Heb een duidelijk en waardevol aanbod waar je over kunt communiceren.
Als aller eerst is het belangrijk om achter jouw aanbod te gaan staan. Het echt een waardevol aanbod te gaan vinden voor jou en je klant. Dat is nummer één. En ook een duidelijk aanbod hebben. Geen aanbod waar je keuze stress van krijgt als klant.

Om een voorbeeld te noemen. Ik heb een aanbod staan met een gratis training, vanuit daar kun je mee doen met het online programma ‘Snel meer Succes in jouw Business’ of mee doen met het 1 op 1 VIP traject.

Dat is een duidelijk aanbod en heel waardevol om stappen te maken naar dat succesvolle bedrijf. Het is geen aanbod waar mijn klant keuze stress van krijgt.

Tip 2: Kies drie marketing manieren en ga daarmee All-In.

Ik had een klant vanuit het VP traject haar verlangen was om van haar brei hobby een bedrijf te maken, maar zij zei eigenlijk al snel tegen mij ‘dat kan toch helemaal niet. Wie zit daar nou op te wachten?’

Waarop mijn antwoord ALTIJD is: je kan alles hebben en doen wat je maar wil. Mensen verdienen geld met het verkopen van voeten foto’s of uitleg met vis filmpjes. Het gaat er eigenlijk niet eens om WAT je doet, maar hoe erg je er in gelooft. Om de energie erachter.

We hebben samen marketing manieren uitgewerkt waar zij enthousiast van werd. Haar marketing strategie werd haar boodschap delen via instagram, youtube en haar producten verkopen via een webshop.

De informatie die ze deelde was vooral om haar volgers te helpen met breien, de uitleg ervan en ze deelde veel resultaten van klanten, maar ook resultaten van zichzelf. Resultaten delen doet het heel erg goed! Dat wekt namelijk vertrouwen op en hoe meer vertrouwen je daarmee creëert, hoe sneller je klanten aantrekt.

En toen begon het te lopen als een gek! Mensen begonnen zich aan te melden als volgers via YouTube, haar instagram explodeerde en vooral ook haar webshop!

Ze was zo blij en gelukkig hiermee en ik kreeg vol trots een berichtje dat ze zo veel bestellingen binnen kreeg!

Dus kies voor jou ook drie wegen waarmee jij jouw boodschap en aanbod wil gaan delen. Er zijn zo veel wegen naar Rome lieve onderneemsters – kies twee manieren die jij tof vind en waar je energie van krijgt en één manier die buiten jouw comfort zone is (daar ontstaat de mooiste groei in jou en jouw business)

Waarom drie? Dat is het beste om die wegen te optimaliseren. Als je van alles iets doet – dan weet je nooit wat echt werkt en het gaat ook niet enorm succesvol worden.

Tip 3; Wat voor tips heb ik haar mee gegeven, zodat haar boodschap zo aankwam bij haar klanten en waardoor het explodeerde?

Naast het werken aan haar energie en mindset, kreeg zij een oefening mee waardoor ze helder kreeg wie haar ideale klant is en kreeg zij de tip mee om ook die woorden te gebruiken.

Dus stel dat je een paar klanten gesproken hebt en die hebben het probleem aan jou uitgelegd.. Die gebruiken de woorden als pijn, frustratie en er klaar mee zijn..
Dan gebruik jij die woorden in jouw marketing. Dat spreekt hen aan.

Marketing betekent gewoon jouw boodschap delen, jouw energie en woorden gebruiken die jouw ideale klant ook gebruikt. Zodat ze zich begrepen voelen.

In mijn vorige tak als coach hielp ik onzekere vrouwen, voornamelijk in relaties. Ik begreep ontzettend goed wat er in hen omging én ik gebruikte dezelfde woorden in mijn masterclass. Hierdoor kreeg ik veel berichten terug dat ze zich zo begrepen voelde en dat ze graag verder met me wilde werken.

—–

Deze blog is aangepast en komt oorspronkelijk uit het online programma ‘Snel meer Succes in jouw Business – voor meer klanten, geld en succes’. In dit online programma krijg je de oefening mee die ervoor zorgde dat mijn klant haar ideale klant begreep en waardoor haar business explodeerde.

Ook ga je veel meer mee krijgen over marketing en hoe jij die stappen kan zetten, zodat jouw business één mega succes gaat worden.

Hier kun je mee doen met een tijdelijke aanbieding:
www.mindandfeeling.nl/snel-succes-business